sâmbătă, 25 iulie 2009

SEXY STAR (de Liviu Diamandi / li'di)

SEXY STAR


[box_on_boxing_tyson]

aseară am văzut meciul lui tyson cu mcbride. după repriza a şasea
tyson pur şi simplu nu a mai vrut să reia lupta, a rămas înţepenit pe scaun.
m-a cuprins o tristeţe pe cât de ridicolă
pe atât de sfâşietoare.
mi s-a făcut aşa rău că parcă nu-mi venea sa mă ridic
de pe canapea să sting televizorul. m-am întins şi am adormit.
m-a trezit soră-mea pe la două, ea venea de undeva
unde este dragoste pentru că mirosea in felul acela.
a zis că dacă vreau să sting televizorul şi apoi a ieşit.
am rămas uitându-mă după ea şi
nu îmi vine să cred că există o asemenea gingăşie
a unui fel de aer care se aşează în cameră între mine şi pereţi.


[sexy star]

o colegă sau o prietenă de-a soră-mii
mi-a dăruit o pereche de şosete
pe care scrie
sexy star.inc

sunt galbene
şi cu multe steluţe portocalii
şi m-am gândit
iată sufletul meu strălucind.


[detoate]

mă arde creierul – ameţeală urâtă
cum să stai depărtat de Hristos
cum să te apropii
eu sunt subţire cretin destrăbălat

ce înseamnă destrăbălat
iată familia mea: tatăl mort
mama şi sora mea iubită
şi un altfel de tată chelios tatuat pe piept

cu care pot face detoate
ne uităm la filme jucăm popice şi altele
în afara acestor oameni diverse şosele
şi dragostea mea mă arde pe creier.


[aaaa]

nici băieţi nici fete
pe cine păcălesc
îmi prefac ochii
şi aaaaaaaaaaaaaaa

se îmbracă în hainele mele
şi mă iubeşte
spune că mă iubeşte
asta este sfâşietor

serile între buze şi dinţi
mă ridic şi mă fixez în perete
pentru totdeauna
şi îmi prefac ochii.


[cald]

Când am fost să-mi tatuez steluţa
era o zi rece
aveam pe mine şi tricou şi bluză şi pulover
înăuntru le-am dat jos era cald

cald şi în camera mea de dimineaţă
stau cu capul sucit într-o oglindă
şi mă uit la steluţă
şi pielea mea şi carnea şi toată goliciunea.


[lexus]

Într-o zi
voi coborî în faţa casei
mă voi urca
într-un lexus negru.


[ultra]

Mi-am dat drumul pe străzi
o euforie din care
nu va rămâne
nimic

mi-am dat drumul prin casele lor
în maşinile lor străine
supercomode ultrarapide
mi-am dat drumul prin tot

tot ce mi-a ieşit în cale
tot tot tot
hyperspatiu supercorzi ani lumină
nu va rămâne nimic.


[da]

de ziua ei de naştere
mama mea
m-a rugat să o las să-mi facă ordine în cameră
da

mi-am dat seama că de fapt
eu nu am nimic de ascuns
eu aştept evenimente cumplite
dar ele nu se vor întâmpla.


[of]

Mă îmbrac în păpuşă
mă îmbrac în secretară
mă îmbrac în poliţistă
coapse fese şi umeri

mă îmbrac în ilinca
mă îmbrac în mama
să nu te înduplece plânsul
urletele să nu te sperie

of să nu te sperii
mă îmbrac în asistentă
mă îmbrac în scufiţa roşie
urletele şi plânsul.


[coloane]

Soare puternic
astăzi n-o să pot atinge pe nimeni
dracii trec în coloane romane
fără zgomot ca şi cum nu ar fi

zăpada ca un pansament
peste case şi străzi
albăcazăpada
sexul nu contează.


[graf]

Înarmat până-n dinţi
mă răsucesc prin aer
un fel de viaţă
în aer

în inima mea
Dumnezeu
ilinca zacu mama
armele până-n dinţi

să mă granulez
să mă trag pe nas
sparge-te fă-te praf
ştefi graf.


[benzină]

Încă puţin şi gata
încă puţin şi noaptea
se deschide în plină lumină
dracul stă nemişcat cu gura deschisă

gura lui miroase a benzină
să nu vadă mama
să nu intre acum
mă proptesc în uşă cu faţa la el

şi încă puţin
mă dezbrac fără grabă
şi noaptea
şi gata.


[oţel]

Aş vrea să fur o maşină
acum când vine toamna aşa de îngrozitor
să conduc încet pentru că nu am carnet
dar să conduc până departe #diverse şosele#

pentru că aici nu am ce face
e o tristeţe chimică aşezată peste oraş
te-am cunoscut în wc-ul public de lângă biserica neagră
şi m-am gândit să ne distrăm împreună

eşti la fel de tânăr ca mine
şi ai pielea la fel de catifelată
dă-mi în cap cu o bară de oţel
ce nevoie avem noi de femei

ce nevoie avem noi de hrană
ce nevoie avem noi de Dumnezeu
dă-mi în cap cu o bară de oţel
dă-mi în cap cu o bară de oţel.


[hol]

Cel mai frică îmi este
de vocea tristă a mamei
căreia nu îi pot rezista
ce vrea ea

o dragoste vizibilă
cu care să o înfăşor
ca într-un scutec strălucitor
să nu crezi că n-aş vrea

dar eu sunt atât de
şi pe mine cine mă înfăşoară
Dumnezeu în luminile fragile
ale zorilor.


[ştiu]

Am învăţat pe de rost
câteva filme de groază
ştiu fiecare zbierăt
şi fiecare şuvoi de sânge

aşa trebuie să fie şi sfârşitul
în sângele fiecăruia
când ţipi şi ştii şi
ţipi până la capăt.


[trei]

Ştiu că poţi
cu mine să dansezi încă două nopţi
ştiu că vrei
strânge-mă în braţe până număr la trei

ţine-mă de mână măcar
atinge-mă pe frunte
să simţi cum ticăie
ţine-mă de tâmple.


[lexus]

Când o să fiu mare
când o să cresc
dragostea mă va învălui
o să mă înfăşor cu totul în ea

tâmplele nu se vor mai roti pe dinăuntru
lacrimile seacă
pielea aspră
nu ca pielea asta fină de copil mic

voi avea un puls perfect absolut invariabil
inima mea va lumina mai mult decât soarele
o să cobor dintr-un lexus negru
şi-o să-i împuşc pe toţi.