duminică, 26 iulie 2009

ADN (de Liviu Diamandi / li'di)

ADN

[adn]

Du-mă Ilinca la circ
du-mă Ilinca la cinematograf
scoate-mă din casă
cu totul scoate-mă din casă

scoate-mă Ilinca din sânge
scoate-mă Ilinca din adn
pentru că adeneul meu e prost
scoate-mă la circ scoate-mă la cinematograf

nu mai vreau să transpir singur în cameră
nu vreau nici să ies ca să fac prostii
vreau o zi veselă şi frumoasă
Ilinca fă cu mine ce ştii.


[acum]

Dintotdeauna
am respirat fericit
dar acum
acum gata

m-am îndrăgostit
se deformează inima
pieptul mi se curbează
acum

şi am respirat fericit
cerul şi pământul s-au răsucit
m-am îndrăgostit
inima a-nflorit.


[soarele]

Chiar în prima dimineaţă
în camera devastată
soarele bătea drept în tine
nimic nu se susţine

vrei să rămână totul aşa
oricum nu se susţine
să rămână totul aşa
să rămână aşa.


[totdeauna]

Iată:
eu vreau să fiu pisica
pe care o ţii în braţe
pentru totdeauna

Iată ce vreau: să îţi intru
în gură
în gât
în stomac

Iată: eu
când se crapă de ziuă
ultimele mişcări line
cu tine.


[37]

Zacu începe să aibă o viaţă a lui
împărţită cu femeia de 37 de ani
nici nu vreau să ţin minte cum o cheamă
şi Ilinca e la bucureşti

ea ştie ce face acolo eu nu ştiu
eu mă uit la filme de groază
mă ustură sexul când urinez
nopţile sunt blânde şi rotunde

zilele sunt
luminoase
nopţile
sunt rotunde.


[dragostea]

Zici că nu mai poţi că nu mai rezişti
că nu mai poţi continua aşa
dar cine te pune
o zi nouă şi încă una

amprentele noastre amestecate
amprentele noastre
amestecate
amestecate

te prăbuşeşti te faci ţăndări
dragostea e ceva foarte tehnic
ţăndări
ca un fulger căzând prăbuşindu-se.


[ruj]

Ziua a fost mohorâtă
încă de dimineaţă
am intrat la întâmplare
într-un magazin care tocmai se deschidea

am cumpărat un ruj
şi l-am probat în oglindă
ca să o enervez pe vânzătoare
ea era mai mohorâtă ca afară

un roşu carmin care mi se potriveşte
l-am şters cu un şerveţel softis
în mecdonalds cafea
acasă camera mea

iaaaaaa-măăăăăăăăăăăăăă
deeeeeeeee aici
ruj
televizor.


[scurt]

Îmi ascult filmele în căşti
pentru că mama nu mai suportă
urletele victimelor
se aud până în camera ei

nu pot nici să dau încet
trebuie să aud cum urlă
firul căştilor e scurt
stau aproape lipit de ecran

faţă în faţă
cap în cap
afară ninge imens
ca într-un film mut.


[ani]

Nu mă pot mişca din faţa ta
tot ce văd îmi intră pe gât
inima mea bate
bate pentru tine

nimic nu mai contează
când eşti lângă mine
e vorba despre o persoană (adică tu)
cu care să pot avea o relaţie intimă

intimă până în gât
intimă până în esofag
intimă până în stomac
trebuie să mă ridic să beau apă

am gura ca un ghem de lână
şi dacă voi mai trăi zeci de ani
lucrurile se vor schimba
mi-e groază că nu.


[cum]

Ce mai urmează
mă terorizează gândul ăsta
ce urmează
e o reacţie fiziologică

fiecare sărut îmi sparge faţa
fiecare icnet îmi sparge timpanul
radiaţiile televizorului îmi ard pielea
cum se iese din asta.


[viaţă]

Atâta poftă de viaţă azi
cât pentru o viaţă
radiază carnea dinţii şi unghiile
şi aştept să treacă

hai vino lângă mine
ştiu că mă doreşti
cu ce haine să mă îmbrac
cu ce corp să iubesc

dacă mă atingi mă-nnebuneşti
carnea
dinţii şi unghiile
radiază pentru o viaţă.


[egal]

Parcă aş fi într-o anumită perioadă a lunii
când fetele simt acea dizolvare a creierului
gustul eclerelor se modifică
orice comunicare devine o zbatere fără margini

m-am sleit
sunt clinic sănătos
dar simt acea dizolvare a creierului
cola e diluată trucată

şi o iubesc nebuneşte pe mama
am crezut că totul îmi este egal
nu m-am dat în lături de la nimic
zilele s-au răcit m-am sleit.


[spart]

M-au îmbrăcat în hainele soră-mii
în linişte
doar dresurile ilincăi foşneau pe mine
şi m-au legat la mâini

m-au legat la ochi şi la gură
s-au îndepărtat câţiva metri
am auzit paşii
au tras cu o armă semiautomată

au sărit bucăţele de carne
s-a spart stomacul
s-a amestecat cu materialul hainelor
cu parfumul ei impregnat în ţesătură.


[lexus]

Dar să zicem că m-aş opri
atunci voi fi un fiu al luminii
atunci dragostea mă va înconjura
se va petrece pe sub umerii mei

şi pe după gât şi peste obraji
crezi că atunci nu voi mai vrea
să cobor dintr-un lexus negru
şi să-i împuşc pe toţi.


[dragostea]

Îmi aluneci din palme
din coapse din toate
şi nu e nimic care să ne ţină
tu spui dragostea

dar eu ştiu
că aşa ceva
nu
există.


[sclipea]

A nins şi am fugit la predeal
să mă dau cu snowboardul
şi am zburat am alunecat am plutit
cu totul şi cu totul fericit

am crezut că explodez de bucurie
explodez şi mă împrăştii pe pârtie
şi m-am dat încă o dată
şi încă o dată

pe pârtie până-n seară
mai îmbujorat şi mai exaltat decât copiii mici
la întoarcere sufletul ca un mosorel
se desfăşura pe serpentine sclipea.